Cum îmi pot recupera taxa?
1. Când se aplică comisionul?
Comisionul este aplicat în momentul în care clientul acceptă oferta ta. Aceasta este o taxă pentru utilizarea platformei și pentru încheierea tranzacției. În anumite situații, dacă transportul nu este finalizat, poți solicita rambursarea comisionului aplicat.
2. Când pot face o cerere de rambursare a comisionului?
Dacă, după încheierea tranzacției, aceasta nu a fost efectuată efectiv, poți solicita rambursarea comisionului prin depunerea unei cereri în termen de 30 de zile. Este important ca rambursarea să ți se acorde doar atunci când tranzacția a fost anulată din vina clientului. În cazuri excepționale, putem considera cererea de rambursare chiar și atunci când anularea a avut loc din motive obiective și independente de voința ta. Mai multe informații sunt disponibile în punctul 4.
3. Cum să faci o cerere de rambursare a comisionului?
- Autentifică-te.
- Mergi la secțiunea "Ofertele mele" -> "Acceptate" sau "Arhivă", apasă pe pictograma cu trei puncte din colțul din dreapta sus al comenzii și alege "Solicită rambursarea comisionului".

Completează cererea indicând motivul, descriind situația și atașând documentele necesare.
Fiecare cerere este analizată de noi și pe baza acesteia se iau deciziile referitoare la rambursarea comisionului.
Pentru a obține rambursarea comisionului, amintește-ți să aduni materialele care dovedesc că transportul nu s-a realizat, în special:
- confirmarea anulării transportului din partea clientului, prin email sau SMS (cu adresa/numele clientului vizibile);
- documentația fotografică a obiectului, dacă nu a fost ridicat din cauza defectelor sau diferențelor dintre dimensiunile declarate și cele reale;
- confirmarea încercărilor de contact cu clientul în caz de lipsă de răspuns, de exemplu capturi de ecran care arată apelurile efectuate sau mesajele trimise;
- dacă vehiculul tău s-a defectat și acest lucru a împiedicat transportul - poze sau factură pentru repararea vehiculului.
4. Rambursarea va fi acceptată dacă:
- Transmiți documentele necesare care confirmă anularea tranzacției.
- Transportul nu a fost realizat din vina clientului, de exemplu dacă clientul a anulat transportul sau a solicitat modificarea condițiilor stabilite anterior tranzacției. Această "vină a clientului" trebuie să fie confirmată în documentele anexate cererii.
- În cazuri excepționale, putem lua în considerare acceptarea cererii dacă responsabilitatea pentru anulare nu poate fi clar atribuită clientului, dar au intervenit motive obiective, independente de ambele părți, care au împiedicat realizarea serviciului. De exemplu, o defecțiune a vehiculului tău. În astfel de situații, vom lua o decizie individuală de fiecare dată.
5. Rambursarea nu va fi acceptată dacă:
- Transportul a avut loc.
- Completezi cererea de rambursare fără a atașa documentele necesare.
- Nu trimiți documentele solicitate la cerere.
- Documentele atașate sunt insuficiente. Amintește-ți că anexele trebuie să confirme motivul cererii tale.
- Tu ai decis anularea transportului.
6. Cum să faci cereri corecte?
Dacă clientul anulează comanda, cere confirmare. Ai dreptul să o faci – clientul, acceptând oferta ta, a încheiat o tranzacție cu tine și trebuie să confirme anularea contractului. Stabilește chestiunile importante în scris – prin email, SMS sau mesaje pe platformă.
Documentează desfășurarea tranzacțiilor eșuate, de exemplu, dacă marfa este ambalată incorect – fă o fotografie.
7. Ce să ții minte pentru a evita anularea tranzacției?
Planifică-ți traseele și comenzile. Înainte de a face o ofertă, asigură-te că poți realiza transportul respectiv. Dacă oferta nu mai este valabilă - retrage-o.
Comunică cu clientul. Dacă ai îndoieli, trimite un mesaj clientului înainte de a încheia tranzacția. Pune întrebări clienților. Ține cont că mulți clienți nu au cunoștințe ample despre transport. Este posibil să nu includă informații importante pentru tine în anunțul despre transport.
Descrie cu exactitate ofertele tale. Informează clienții despre chestiuni organizatorice importante, cum ar fi orele de realizare a serviciului sau metodele de plată acceptate. Dacă se schimbă condițiile propuse de tine, editează oferta. Oferă prețuri realiste, nu subestima ofertele.